ساب دامین یا ساب دایرکتور، کدام یک برای SEO بهتر است؟

URL ها و رهیابی یک سایت برای SEO بسیار مهم است اما اجزای ساختاری سایت که SEO را تحت تاثیر قرار میدهند به این جا ختم نمی شوند. به عنوان مثال ساب دامین و ساب دایرکتوری ها را در نظر بگیرید که انواع دیگری از اجزای ساختاری سایت محسوب می شوند که حقیقتا بر نتایج چگونگی رتبه بندی گوگل تاثیر دارد. گرچه تفاوت زیادی بین اینکه چه زمانی یک صفحه در یک ساب دایرکتوری هست و یا اینکه چه زمانی بر روی یک ساب دامین قرار دارد وجود ندارد، اما در مواردی دیگر زمانی که شما از یک ساب دامین یا ساب دایرکتوری استفاده میکنید این موضوع جداً دارای اهمیت است.

تفاوت بین ساب دامین و ساب دایرکتوری:

قبل از اینکه به مزایا و کاستی های ساب دامین و ساب دایرکتوری بپردازیم بگذارید تفاوت های بین آن دو را روشن کنیم.  زمانی که شما از ساب دامین استفاده میکنید، URL به این شکل خواهد بود:

subdomain.domain.com

به ساب دامینی که قبل از دامین اصلی شما قرار گرفته توجه کنید. این بخش به گوگل و کاربرانتان بیان میکند که محتوا در ساب دامین از بقیه ی محتوا در وب سایت شما متفاوت است. یک استفاده ی ویژه که از ساب دامین میتوان کرد در سایت های اقتصادی ست جایی که بلاگ از بقیه سایت جدا است و در ساب دامین خاص خود می نشیند، همانند این سایت  blog.companysite.com. سایت هایی که شامل فورم و مقاله هستند نیز غالبا در یک ساب دامین جدا قرار می گیرند همانند forum.contentsite.com.

بر خلاف ساب دامین که پیش از دامین اصلی قرار می گیرد ساب دایرکتور ها پس از آن قرار می گیرند، همانند:

domain.com/subdirectory

تفاوت صرفا در نحو نیست، فراتر از این است و به نوع محتوای شما بستگی دارد. در اینکه چه زمانی از ساب دامین و ساب دایرکتور ها استفاده کنیم قانونی وجود ندارد اما اصولا اگر دارای محتوای خوبی هستیم میتوانیم سراغ ساب دامین برویم، ولی اگر محتوایی که داریم چندان از محتوای اصلی متفاوت نیست سراغ ساب دایرکتور ها میرویم. به عنوان مثال اگر بلاگی در مورد وب سایت داریم میتوانیم ساب دایرکتور جدا برای دروس خصوصی، موضوع آزاد، نمونه کارها و... داشته باشیم، اما فروشگاه را جایی میگذاریم که تمپلیت (Template) و طراحی ها را در یک دامین جدا می فروشیم.

 

SEO از ساب دامین بهره مند میشود:

گفتن این که ساب دامین برای SEO بهتر است یا خیر بسیار دشوار است زیرا به عوامل  دیگر بسیاری بستگی دارد. اما یکی از مواردی که شما تمایل به استفاده از ساب دامینی جدا دارید داشتن چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی داشته باشیم.

گوگل معمولا تعداد نتایج هر دامین را محدود میکند، مگر اینکه خیلی مرتبط باشند اما برای ساب دامین ها بکار نمیگیرد. به عبارت دیگر اگر دامینی داشته باشید با ساب دایرکتور های گوناگون و 10 نتیجه مرتبط، گوگل تنها 2یا 3 تا از انها را نمایش میدهد، در حالی که اگر 5تا ساب دامین داشته باشیم شانس 2 یا 3 تا نتیجه (10تا15 رویهم رفته) برای هر ساب دامین نشان داده خواهد شد. برای ایجاد ساب دامین عجله نکنید فقط بخاطر اینکه به گوگل حقه بزنید تا صفحات بیشتری از سایت شما نشان دهد، این نقشه عملی نخواهد بود و فقط از شما هزینه و زمان خواهد گرفت.

مشتریان ما

ما افتخار ارائه خدمات به تعداد زیادی از مشتریان وفادار خود را داریم و رضایت مشتری را برای خود سرمایه گذاری مطمئن می دانیم.

اخبار آی تی و فناوری اطلاعات

ارتباط و تماس با ما

  • تهران - میدان انقلاب اسلامی - بعد از خیابان جمالزاده - پلاک 91 - طبقه اول
  • دفتر مرکزی :
  • 62 54 67 55 021
  • شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 20
  • شماره های ضروری :
  • 99 22 870 0936 - 20 58 783 0912

درخواست تماس

کانال تلگرام طراحی سایت ویستان اینستاگرام طراحی سایت ویستان آپارات طراحی سایت ویستان