تولید محتوا راه حلی مناسب برای سئو سایت

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( Seo) باید در هر برنامه تولید محتوای موفقی وجود داشته باشد. اما با وجود به روزرسانی های مکرر در مورد الگوریتم های موتور جستجو و فاکتورهای رتبه بندی در آن، بازاریابان چگونه می توانند خود را به روز نگه دارند؟

تریسی گلد چک لیست ارزشمندی از سئوی نهایی در سال 2014 را منتشر کرده است که توانسته بنیان و اصول سئو را به خوبی بیان کند. با اینحال، اگر بدانید موتور جستجو در عرض چند سال گذشته چقدر متحول شده است به دنبال تجدید نظر در این نکات خواهید بود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

  1. استراتژی سئوی خود را مستند کنید:

حتما شما نیز به خوبی می دانید که مستندسازی استراتژی بازاریابی محتوا برای دستیابی به موفقیت ضروری است. از آنجایی که سئو  بخش کلیدی هر استراتژی است، شما باید تلاش های خود را با مستندسازی برنامه های خود برای استفاده از این تکنیک آغاز کنید. به عنوان مثال باید بدانید که اولویت های شما دقیقا چه چیزی است، با چه روش هایی کار می کنید، چگونه می توانید عملکرد خود را اندازه گیری کنید و دوست دارید با استفاده از سئو به چه اهدافی دست پیدا کنید.بسته به پیشرفتی که شرکت شما در این سال ها داشته است ، ممکن است نیاز داشته باشید در ابتدا یک استراتژی اولیه بنویسید و بعد از تجزیه و تحلیل تلاش های فعلی سئو و داده های به دست آمده از آن، به یک استراتژی کلی دست یابید.

  1. سئو و بازاریابی محتوا را به عنوان یک شریک بدانید نه حریف:

حتما شما نیز بحث هایی که در مورد سئو و بازاریابی محتوا وجود دارد را شنیده اید. برخی از شرکت هایی که در یکی از این حوزه ها تخصص دارند ممکن است مزایایی را در مورد آن به دست آورند . اما به خاطر داشته باشید که این طرز فکر می تواند موفقیت محتوای شما را کمتر کند. زمانی که صحبت از موفقیت محتوا در موتورهای جستجو به میان می آید، گوگل در مورد تخصصی بودن، قابل اعتماد بودن، با ارزش بودن محتوای شما تحقیق خواهد کرد. اگر بتوانید بر روی ایجاد محتوای خواندنی و با کیفیت تمرکز کنید، رتبه  شما در موتورهای جستجو به طور طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد.   این نکته را برای همیشه به خاطر داشته باشید و از به کار گیری سئو یا بازاریابی محتوا به تنهایی خودداری کنید. اگر این دو حوزه به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرد می تواند موفقیت زیادی برای شما به ارمغان آورد.

  1. سئوی سایت خود را بررسی کنید:

بهترین  اقدام برای بهبود سئوی سایت این است که پیشرفت خود را بررسی کنید.  در دنیایی که الگوریتم های موجود به سرعت تغییر می کند؛ ارزیابی مجدد سئو و استراتژی های موجود تنها روش برای متمایز شدن در میان رقبا و حرکت سایت به سمت جلو خواهد بود.

4.در سئوی خود از رسانه های پولی، شخصی و اکتسابی استفاده کنید:

رسانه های پولی، شخصی، اکتسابی اگر در کنار روابط عمومی و استراتژی تولید محتوا قرار گیرد، می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند نتایج بهتری دریافت کنند.

  1. جستجوی معنایی را در نظر داشته باشید:

 از آنجایی که جستجو بیشتر از قبل معنایی شده است و الگوریتم ها نیز در تفسیر سیگنال های حاصل از نیت کاربران بهتر و قوی تر شده اند، بازاریابان باید به دنبال روش جدیدی برای ارزیابی موفقیت های خود در زمینه سئو باشند. بازاریابان باید اندازه گیری های خود را بر اساس چهار جزء اصلی حجم، سرعت، تنوع و صحت انجام دهند.

تولید محتوا راه حلی مناسب برای سئو سایت

6.کلیدواژه های مناسبی را انتخاب کنید:

اگرچه انتخاب و بهینه سازی کلیدواژه ها نباید زمان زیادی را به هنگام تولید محتوای با کیفیت از شما بگیرد اما انجام تحقیقات سیستماتیک  به بهبود محتوا و دسترسی مخاطبان هدف به آن محتوا کمک خواهد کرد. برای اینکه بتوانید تلاش های خود را پیگیری و مدیریت کنید، مایک موری یک چک لیست 12  مرحله ای را ایجاد کرده است که می توانید از آن  برای پژوهش کلیدواژه های خاص استفاده کنید.

سوالات مرتبط با انتخاب کلیدواژه های مناسب برای محتوای جدید:

  • ایا منابع تحقیقاتی لازم برای انتخاب کلیدواژه ها را در دست دارم؟
  • ایا عبارت یا کلیدواژه انتخاب شده مرتبط با محتوای سایت هست؟
  • ایا این کلیدواژه از طریق جستجوی پولی خریداری می شود؟
  • ایا در حال حاضر رتبه ای برای آن دارم؟
  • ایا محتوای جدید من می تواند به درستی کلیدواژه را در متن نشان دهد؟
  • چه مقدار ترافیک از طریق این کلیدواژه به دست می اید؟
  • ایا می توانم برای کلیدواژه های مشابه، ترافیکی داشته باشم؟
  • ایا این کلیدواژه(یا کلیدواژه های مشابه) باعث تبدیل بازدید کننده به مشتری خواهد شد؟
  • آیا Call to action ایی در صفحه وجود دارد؟
  • ایا پست یا محتوای مرتبطی در سایت وجود دارد که بتوانید از آن برای استراتژی لینک داخلی استفاده کنید؟
  • انتخاب این کلیدواژه چقدر می تواند برای محتوای آینده شما مناسب باشد؟
  • ایا کلیدواژه انتخاب شده در دامنه سایت وجود دارد؟

تولید محتوا راه حلی مناسب برای سئو سایت

  1. محتوای خود را برای کلیدواژه های انتخاب شده بهینه سازی کنید:

بعد از اینکه کلیدواژه های هدف خود را شناسایی کردید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای  کلیدواژه های انتخابی بهینه سازی شده است. قبل از انجام هر کاری باید بدانید که رتبه صفحه  شما برای کلیدواژه مورد نظر چگونه است. بدون داشتن اطلاعات پایه ای، نمی توانید کاری انجام دهید. برای اینکه بدانید رتبه کلیدواژه مد نظرتان در موتورهای جستجو چه رتبه ای دارد می توانید آن را به صورت دستی در گوگل جستجو کنید.  بعد از انجام اینکار بهتر است متغیرهای مختلفی از کلیدواژه را امتحان کنید.  در این مرحله می توانید از ابزار گوگل کیورد پلنر استفاده کنید.  انتظارات خود را بررسی کرده و تایید کنید. در نهایت از سئوی داخلی برای بهینه سازی این کلیدواژه ها استفاده نمایید.

  1. سئو و رسانه های اجتماعی را با هم ترکیب کنید:

 برای اینکه بتوانید در جستجوی معنایی موفق باشید، رسانه اجتماعی و تلاش های سئو باید مکمل یکدیگر باشد.  برای جذب بازدید کننده، درگیر کردن آن در سایت و در نهایت تبدیل آن به مشتری به سئو و فعالیت های اجتماعی  در کنار یکدیگر نیاز خواهید داشت.

9.شرکت مناسبی را انتخاب کنید:

برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را مدیریت کنید باید شرکت مناسبی را انتخاب نمایید.  همانند سئو و تولید محتوا، سئو و رسانه های اجتماعی نیز به عنوان رقیب یکدیگر شناخته شده اند. اما در واقعیت این دو حوزه باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا موفقیت بیشتر و بهتری حاصل شود.  اگر شرکتی که انتخاب کرده اید یکی از این دو حوزه را ارجح تر از حوزه دیگر می داند،  باید مطمئن باشید که موفقیت  بازاریابی محتوای شما به خطر خواهد افتاد.

  1. بر روی لینک های داخلی از سایت های معتبر سرمایه گذاری کنید:

لینک های داخلی برای رسانه های پولی؛ شخصی و اکتسابی بخش بزرگی از موفقیت در سئو محسوب می شود. روشی برای تولید اعتبار و اتوریتی مورد نیاز برای افزایش لینک های داخلی سایت شما،استفاده از سایت های معتبری همچون Slideshare است.  این سایت به گونه ای ساخته شده است که برای موتورهای جستجو بسیار عالی عمل می کند و همین امر باعث می شود محتوای شما نیز رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد. علاوه بر این، فایل های پاورپوینتی که در این سایت منتشر می شوند به طور خودکار به صورت متن در می آیند.به همین خاطرموتورهای جستجو می توانند محتوای مرتبط را به راحتی از آن استخراج نمایند.  همچنین سایت SlideShare ابزارهای پایه ای و اصلی سئو را پیشنهاد می کند که می تواند سئوی محتوای شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

  1. برای اینکه کلیک بر روی محتوای خود را افزایش دهید بهتر است از اسنیپت های غنی استفاده نمایید:

اسنیپت های غنی روشی  است که به موتورهای جستجو کمک می کند اطلاعات دقیق و جزئی در مورد محتوای شما به دست آورد.  از این اطلاعات برای بهینه سازی محتوای نمایش داده شده در صفحات نتایج جستجو (SERPs ) استفاده می شود.  با جذاب تر کردن محتوا و نمایش آن در موتورهای جستجو می توانید توجه افراد را به خود جلب کنید و از طریق آن کلیک های بسیاری به دست آورید. همانطور که می دانید اسنیپت های غنی بسیاری همچون پیش نمایش ویدئو؛ تصاویر؛ بررسی محصولات  و رتبه بندی وجود دارد.  به کارگیری اسنیپت های غنی در سایت به راحتی اضافه کردن  یک کد برای نشانه گذاری اطلاعات است.

  1. برای اینکه بتوانید قدرت بیشتری در حوزه سئو داشته باشید، کارمندان خود را نیز به کار بگیرید:

 بیشتر متخصصان سئو بر این باورند که کارمندان شرکت  بخش نهفته و عظیمی  برای  سئو و تولید محتوا محسوب می شوند. بازاریابان محتوا  تلاش می کنند از کارمندان شرکت در رسانه های اجتماعی  استفاده کنند. اما سوال اینجاست که چرا  از این افراد در حوزه سئو استفاده نمی کنیم؟ کارمندان شرکت خود را برای شرکت در فعالیت های سئو تشویق کنید. از آموزش های ابتدایی شروع کنید و به مراحل پیشرفته برسید.

  1. موفقیت خود را بسنجید:

اگرچه تخمین موفقیت در برخی از موارد بسیار دشوار است اما همیشه روش هایی برای  سنجش موفقیت سئوی سایت و استراتژی تولید محتوا وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید از ابزار رایگانی همچون گوگل آنالیتیکس برای اندازه گیری موفقیت سئو و تولید محتوا استفاده کنید.

14.از داده ها و اطلاعات سئو برای همه جوانب بازاریابی محتوای خود استفاده کنید:

دنیای سئو همیشه در حال تغییر است . بازاریابان محتوا نیز باید این موضوع را مد نظر داشته باشند. داده های بسیار زیادی وجود دارد که توسط تلاش های سئو تولید شده است. شما می توانید از این داده ها برای بهبود تلاش های بازاریابی محتوا استفاده کنید. با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس  بینش های سئو را تجزیه و تحلیل کنید و یافته های خود را برای بهینه سازی بازاریابی محتوا به کار ببندید.

  1. همیشه در حال یادگیری سئو باشید:

 نمی توانید انتظار داشته باشید که تمامی مباحث سئو در یک مطلب گنجانده شود. همانطور که می دانید حوزه سئو  همیشه در حال تغییر است و قابلیت های آن به طور مستمر بهبود می یابد. در حقیقت، متخصصان بر این باورند که  سئو با استفاده از دستگاه های هوشمندی که می توانند  ماهیت و قصد جستجو را یاد بگیرند، بعد جدیدی به خود خواهد گرفت.  اگر می خواهید از آخرین گرایش ها و تکنیک های سئو آگاه شوید بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید.  لیست وبلاگ ها  و منابع زیر به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری به دست آورید

 

مشتریان ما

ما افتخار ارائه خدمات به تعداد زیادی از مشتریان وفادار خود را داریم و رضایت مشتری را برای خود سرمایه گذاری مطمئن می دانیم.

ویدیو کلیپ آموزشی و دمو

کلیپ آموزش تولید محتوای سایت و بهینه سازی وب

در این کلیپ 3 اصل مهم در سئو و بهینه سازی وب که مورد سوال بسیاری از طراحان سایت و سئوکاران است مطرح می شود و نکاتی کلیدی در خصوص آنها آموزش داده خواهد شد.
سرفصل ها عبارتند از:
1. تولید محتوای سایت
2. لینک های داخلی
3. سرعت بارگذاری سایت
مشاهده کلیپ

Adipisicing elit

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

ارتباط و تماس با ما

  • تهران - میدان انقلاب اسلامی - بعد از خیابان جمالزاده - پلاک 91 - طبقه اول
  • دفتر مرکزی :
  • 62 54 67 55 021
  • شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 20
  • شماره های ضروری :
  • 99 22 870 0936 - 363 40 70 0930

درخواست تماس

کانال تلگرام طراحی سایت ویستان اینستاگرام طراحی سایت ویستان آپارات طراحی سایت ویستان