گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

نشانه گذاری های ساخت یافته یا Google Structured Markup

اخیرا، من در مورد مشخص کننده ی داده برای داده های رویدادی، ابزاری را تهیه کرده ام که به webmasters اجازه می دهد تا ساختار داده برای رویدادها بدون علامت گذاری کدهای HTML سایت ها ایجاد شوند. این یک ویژگی جذاب است که نتایج استخراج شده ی داده توسط webmaster تنها در ابزارهای Webmaster در بخش داده های ساخت یافته، قابل مشاهده است. و البته داده ها برای خود گوگل نیز آماده می باشد.

از آن جا که نشانه گذاری ساختاریافته ی خاصی در صفحه وجود ندارد ( schema.org، میکرودیتا یا هر نوع نشانه ی دیگری)، اطلاعات با یادگیری ماشین که از انسان به دست آمده است و یا سایر تکنیک های موجود، استخراج می شود. این اطلاعات استخراج شده/ استفاده شده تنها در گوگل بوده و در دسترس هیچ موتور جستجوی دیگری نمی باشد. بنابراین، سوال من این است که "آیا گوگل نشانه های ساختاریافته را می رباید؟" اگر این مطلب را بخوانید متوجه می شوید که پاسخ مثبت است.

به دنبال نشانه های ساختاریافته

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

 Helper  گوگل برای نشانه گذاری داده های ساختاریافته

وقتی به دنبال انواع جدیدی از داده های ساختاریافته هستید که توسط Data Highlighter پشتیبانی می شوند، ابزار گوگل به شما این امکان را می دهد تا نشانه های ساختاریافته را به سایت ها اضافه کنید.

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

این ابزار که Structured Data Markup Helper نام دارد، یک ابزار خیلی خوب می باشد. و به شما این امکان را می دهد تا URL  را وارد کنید و سپس عناصری را که می خواهید از طریق آن ها نشانه های ساختار یافته را به صورت اتوماتیک تولید کنید، و آن ها را به schema.org مطلوب نگاشت دهید. به منظور تست این مورد و اینکه نشان دهیم چگونه کار می کند، مثالی را ارائه می دهیم. 

برای شروع، من " Products " را از گزینه های بالا انتخاب کردم و URL را وارد می کنم و سپس بر روی " Start Tagging " کلیک می کنم. تا صفحه ی زیر را نشان دهد: اسکیمای  " products " و موارد داده های جمع آوری شده در قسمت سمت راست، ظاهر می شود و خود صفحه ی وب در قسمت سمت چپ ظاهر می شود.

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

در این محیط، شما می توانید همه ی عناصر صفحه را مشخص کنید، و وقتی این کار را انجام دادید، یک منوی بالا به پایین ظاهر می شود که شما می توانید یک نشانه گر را انتخاب کنید ( اسم محصوا، تصویر محصول، قیمت، برند و ...). و وقتی این موارد را انتخاب کردید، این اطلاعات در قسمت "my data items" در سمت راست پر می شوند. در صفحه ی مثال من، شما screenshot زیر را می بینید که من اسم برند را " Rolodex" و قیمت را " $21.90" گذاشته ام.

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

(من فرض می کنم که این فرد در کمترین زمان در گوگل خرید می کند: توجه داشته باشید که زمانی که قیمت تایید شده است در بالا ثبت شده است.)

بعد از تگ گذاری همه ی عناصر صفحه، شما باید annotate یا یادداشت گذاری را انجام دهید، بر روی دکمه ی “Create HTML” در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید. این باعث می شود تا نسخه ی جدیدی از سورس کد برای صفحه با علامت میکرو دیتا ی اضافه شده، ایجاد شود که در زیر نشان داده شده است. بر خلاف ابزار Data Highlighter این ابزار بسیار هوشمند تر و مفید تر عمل کند. و همچنین شما به طور فیزیکی به schema.org دسترسی دارید که باعث می شود این صفحه از طریق سایر موتور های جستجو و پلاگین های کروم قابل دسترسی باشد. )

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که گوگل اجازه ی انتخاب دو فرمت را به شما می دهد. “Microdata” به صورت پیش فرض انتخاب شده است و “JSON-LD” را نیز می توان در صورت تمایل انتخاب نمود.

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

من بسیار از دیدن اینکه JSON-LD بسیار بهتر عمل می کند، شگفت زده شدم (کد JSON-LD را که در زیر آمده است، مشاهده کنید).

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

به منظور ثبت و ضبط، Google ، میکرو دیتا را پیشنهاد می دهد.

به عنوان نکته ی آخر، Markup Helper بازه ای از of schema.org markup را پشتیبانی می کند، اما همه ی انواع داده ی schema.org را شامل نمی شود. انواعی که پشتیبانی می شوند در شکل زیر مشاهده می شوند، و اطلاعات بیشتر از اینجا یافت می شود.

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

تغییرات Data Highlighter در گوگل

Data Highlighter گوگل که در زیر بخش   " Optimization "ابزار Webmaster کار می کند، اخیرا میتواند فرا تر از رویداد ها را شناسایی کند. همانطور که می توانید ببینید، داده های جدید که توسط این ابزار پشتیبانی می شوند با مواردی که توسط Markup Helper پشتیبانی می شوند، یکسان هستند.

گوگل به دنبال نشانه گذاری های ساخت یافته

 ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که webmaster  ها و کاربران را قادر می سازد تا نشانه های ساختاریافته ای را برای صفحات تولید کنند. با این حال، این حقیقت که گوگل دو ابزار متفاوت را برای این کار ارائه داده است، روشن می کند که قصد دارد آن را در نشانه های ساختاریافته ی داده ای در وب عهده داری کند (یا حداقل پیش قدم باشد).

گوگل حقیقتا، "نشانه های ساختاریافته را با استفاده از Data Highlighter می رباید" زیرا، این اطلاعات توسط ابزارهای ارتباطات وب معنایی مصرف نمی شوند. بنابراین، حمایت رسمی از JSON-LD در Data Highlighter Helper ساختاریافته  وجود دارد. (اعلام حمایت رسمی از وب معنایی) در حالی که به طور همزمان قابلیت های Data Highlighter را گسترش پیدا می کند که این اتفاق جالبی می باشد.

مشتریان ما

ما افتخار ارائه خدمات به تعداد زیادی از مشتریان وفادار خود را داریم و رضایت مشتری را برای خود سرمایه گذاری مطمئن می دانیم.

اخبار آی تی و فناوری اطلاعات

ارتباط و تماس با ما

  • تهران - میدان انقلاب اسلامی - بعد از خیابان جمالزاده - پلاک 91 - طبقه اول
  • دفتر مرکزی :
  • 62 54 67 55 021
  • شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 20
  • شماره های ضروری :
  • 99 22 870 0936 - 20 58 783 0912

درخواست تماس

کانال تلگرام طراحی سایت ویستان اینستاگرام طراحی سایت ویستان آپارات طراحی سایت ویستان